۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۷۰۳۹۳
آیت الله نعیم آبادی:

دانش منهای ایمان خطر بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود 

رییس کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه فضیلت در ایمان و دانش است، گفت: دانش منهای ایمان خطر بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود و همچنین ایمان بدون دانش نیز کوری است، وجود هر دو در یک فرد سبب آقایی و سروری شده و ضروری است تا این دو امر مهم در کنار هم در شخصیت افراد متبلور شود.
امام جمعه بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی رییس کنگره شهدای روحانی استان هرمزگان در آیین این کنگره که ظهر امروز در حسینیه عاشقان ثارالله بندرعباس برگزار شد گفت: سابقه شهادت‌طلبی به دفاع مقدس منتهی نمی‌شود بلکه این مهم سلابقه بسیار طولانی در تاریخ اسلام دارد و وجود بزرگانی همچون شهید اول و شهید ثانی نشان دهنده قدمت تاریخ فرهنگ شهادت‌طلبی است.

وی با تاکید بر اینکه شهید سند تاریخ است افزود: آن کسی که شهید تقدیم اسلام و نظام کرده، سند دارد، خانواده‌های شهدای روحانی 2 سند دارند، چرا که فرزندان شهید آنان هم عالم یودند و هم شهید، پس خانواده این بزرگواران باید یه خود ببالند، نمی‌گویم مغرور باشند ولی باید پشت‌شان به دلیل برخورداری از این دو سند گرم باشد.

رییس کنگره شهدای روحانی تصریح کرد: شأن و جایگاه شهید به مثابه شأن جامعه اسلامی است و بیان فداکاری‌ها و رشادت‌های انان به هیچ‌ وجه ریا نیست، چرا که ریا به معنای نشان‌دادن خود است و برای نشان دادن کار، معنای ریا به خود نمی‌گیرد.

آیت الله نعیم آبادی، با بیان اینکه شیعه و اهل تسنن به خوبی در کنار هم زندگی می کند گفت: پیروان این دو مذهب اختلافاتی با هم دارند اما مشترکات فراوانی که بین آنهاست سبب شده تا به جزئیات نپردازند و اهتمام ویژه ای به امور مشترکات داشته باشند و وحدت ملی خود را حفظ کنند.

وی تاکید کرد: دعواها بر پایه تمایلات نفسانی دعواهای مذهبی نیست، چون چیزی به نام دعوای مذهبی نداریم، دعواهای نفسانی سبب تفرقه و جدایی بین اهل تسنن و تشیع می شود که باید به جد از ان دوری کرد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، زبان اختلاف را زبان شیطان دانست و گفت: وحدت کلمه به معنای آن است که برای ارتقای ارزش های دینی و انقلابی دست به دست هم دهیم و روزنه های نفوذ دشمن را مسدود کنیم.

امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: غافلان و افراد وابسته به خارج بدانند که زورشان به ملت ایران نمی رسد، ملت ایران نیز آگاه باشند و بدانند در صورتی که دشمن فکر کند ما آسیب پذیر هستیم به تلاش خود در جهت رسیدن به اهدافش ادامه می دهد. 

آیت الله نعیم آبادی، ایجاد تشتت در جامعه و امیدوار کردن دشمن به رسیدن به اهداف شومش خیانت به مملکت و نظام خواند و گفت: انتقاد از یکدیگر هیچ مشکلی ندارد، اما این نقد و انتقاد باید منصفانه و کارساز باشد، نه اینکه شخصیت یکدیگر را بکوبند و له کنند.

وی افزود: قرآن کریم نفی‌کننده تمامی بازی‌ها و جمله‌های خیالی ما که سبب دلخوشی‌مان در مورد جایگاه اجتماعی و سایر موارد بوده، است.

آیت الله نعیم آبادی با تاکید بر اینکه فضیلت در ایمان و دانش است تصریح‌کرد: دانش منهای ایمان خطر بزرگی برای جامعه اسلامی محسوب می‌شود و همچنین ایمان بدون دانش نیز کوری است، وجود هر دو در یک فرد سبب آقایی و سروری وی شده و ضروری است تا این دو امر مهم در کنار هم در شخصیت افراد متبلور شود.

امام جمعه بندرعباس خطاب به مادران و پدران شهدای روحانی گفت: جایگاهی بس ارزشمند نصیب فرزندان شما شده، چرا که هم عالم بودند و هم علم و دانش لازم را داشتند و با این دو ویژگی، به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درپیش بودن روز 9 دی ماه ابراز داشت: این روز مهم و سرنوشت ساز پیامدهای زیادی دارد و ارتباط مردم با نظام و رهبری و همچنین انقلاب اسلامی مهم‌ترین پیام آن است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان در ادامه افزود: ملت شریف و ولایت مدار ایران اسلامی همچون دیگر مواقع، بی پروا به صحنه آمده و با اطاعت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سران فتنه را سرجایشان نشاندند و دشمنان و استکبار را از رسیدن به اهداف شوم شان که ضربه زدن به نظام و انقلاب بود را نومید کردند. 

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: در این روز بزرگ ملت ایران از اقشار مختلف با تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری به صورت یکصدا به میدان آمدند و در مقابل استکبار و سران فتنه با مقاومت ایستادند و ثابت کردند که همیشه در صحنه حضور دارند و پیرو ولایت فقیه هستند./202/851/ب1

ارسال نظرات